Toimitusehdot

Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn

Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä


Toimitusehdot

  • Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton sekä alkuperäisessä myyntipakkauksessa. Palautettava summa arvioidaan, kun laite on palautettu sekä tarkastettu. Jos tuotetta on käytetty tai se ei ole alkuperäisessä myyntipakkauksessa, palautusta ei voi tehdä. 
  • Tuotteiden toimitusaika ja saatavilla olevat lisäpalvelut kerrotaan tuotesivulla tuotekohtaisesti.
  • Kun asiakas tilaa toimituksen kotiosoitteeseen tai lisäpalveluita esim vanhan laitteen poisviennin, näissä toimitusaika voi olla pidempi. Kuljetusliike on suoraan yhteydessä asiakkaaseen ja sopii asiakkaalle sopivan toimitusajan ja varmistaa, että asiakas on kotona vastaanottamassa lähetystä. Kuljetusliikkeen kuljettajan tulee siis saada yhteys asiakkaaseen puhelimitse ennen kotitoimitusta. Jos asiakas on tilauksen yhteydessä tilannut vanhan laitteen poisviennin, asiakas vastaa vanhan laitteen irtikytkennästä valmiiksi kuljetusta varten. Liesien irtikytkennästä ole yhteydessä paikkakuntasi sähköasennusliikkeeseen / kodinkonehuoltoliikkeeseen. Jos asiakas on tilannut asennuksen uudelle laitteelle, niin Posti vastaa vanhan laitteen irtikytkennästä. 
  • Mikäli tilauksella on useampi tuote ja tuotteiden toimitusajat ovat eri pituisia tai tilauksella olevat tuotteet lähetetään eri varastoiltamme, saatetaan tilaus toimittaa osatoimituksena.
  • Nouda nouto myymälästä -toimitusehdolla tilattu tuote tulee noutaa myymälästä viimeistään 7 päivän kuluessa myymälän saapumisilmoituksesta. 7 päivän jälkeen noutamattomista tuotteista myymälä veloittaa asiakkaalta tilavuokraa 5 euroa per alkava viikko. Isoista kodinkoneista veloitetaan 15 euroa per alkava viikko. 
  • Tällä hetkellä "nouto myymälästä" -vaihtoehto ei ole käytettävissä Savonlinnan myymälän osalta. 
  • Vanhan laitteen poisvienti ei ole mahdollinen kaikkiin Suomen postinumeroihin

 

Toimituksen kulku

Kun tilatut tuotteet on noudettu keskusvarastoltamme, Posti ottaa puhelimitse yhteyttä tilaajaan (kaksi soittoyritystä / tekstiviesti) sopiakseen tarkemman tuotteiden toimitusajankohdan ja -paikan. Tämän takia on tärkeää antaa yhteystietojen yhteydessä myös puhelinnumero, josta tilaaja voidaan varmimmin tavoittaa. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 13 tai 17 mennessä. Tilaaja voi halutessaan myös noutaa tilaamansa tuotteet lähimmästä Postin toimipaikasta ilmoittamalla puhelun yhteydessä halunsa noutaa itse lähetyksensä Postista.

Poikkeukset kotiinkuljetuksessa

Yli 85 kg painavat lähetykset kuten kotikylmiöt ja Side By Side -kylmälaitteet ylittävät Postin kotiinkuljetukseen asettamat painorajat. Painorajan ylittävät toimitukset toimitetaan vain katutasoon.

Kuljetus kierrätykseen

Lähetyksen toimituksen yhteydessä kuljetusliike ottaa vastaanottajalta uutta tuotetta vastaan vanhan tuotteen kuljetettavaksi asianmukaisesti kierrätykseen tai hävitykseen. Yhtä uutta tuotetta vastaan voi tilata yhden vastaavan (samankokoisen) tuotteen kuljetuksen kierrätykseen.

Lisäpalvelun edellytykset:

  • Kierrätykseen kuljetettavan laitteen on oltava vapaasti otettavissa kuljetettavaksi, irrotettuna kaikista kiinnityksistä, liitoksista ja kytkennöistä. Poikkeuksena tilanne, jolloin uudelle tuotteelle on tilattu asennus. Tällöin kuljetusliike irroittaa vanhan laitteen ja asentaa uuden tilalle. Poislukien integroitavissa koneissa, asiakkaan on irroitettava kalustelvy itse, jos sitä aikoo käyttää uudessa koneessa. Integrointi ei kuulu asennukseen.
  • Noutopaikkaan on oltava esteetön pääsy
  • Asiakkaan suojattava itse lattiat riittävällä tavalla
  • Kierrätykseen toimitettavien kylmälaitteiden pitää olla sulatettuna ja kuivattuna


Huomioi että palvelu täytyy valita mukaan tuotteen sivulta oston yhteydessä.

Laiteasennukset

Laiteasennuksen sisällön yleiskuvaus

Posti tai postin käyttämä asennusliike asentaa tuotteen asiakkaalle valmiiksi. Asiakkaan on huolehdittava, että tuotteelle on riittävä ja tuotteen ominaisuuksia edellyttävä tila valmiina. Huomioithan, että asennuspalvelu vaatii lisäksi kotiinkuljetuksen. Tutustumalla asennusten sisältöön etukäteen sinulle jää vähemmän yllätyksiä itse asennukseen. Jotta asennukset saadaan suoritettua yhdellä kertaa, on asentajalla tietty määrä pien- ja lisätarvikkeita mukana toimitushetkellä. Toimitetut tarvikkeet laskutetaan erikseen vastaanottajalta kulloinkin voimassaolevan hinnaston mukaan.

Mikäli kone jää asentamatta asennuspaikan rakenteen tai muun etukäteen selvitettävissä olevan esteen johdosta, saatamme periä asennusmaksun uudelleen. 

https://www.youtube.com/watch?v=BQUVjvvPC0o&feature=youtu.be

Asennuksiin sisältyy

  • Purkaminen kuljetuspakkauksista sekä mahdollisten kuljetustukien poistaminen
  • Pakkausjätteen poisvienti
  • Tarvittavien kytkentöjen ja liitäntöjen tekeminen
  • Sähkön kytkeytymisen tarkistus
  • Kaikkien laitteiden asennuksissa noudatetaan valmistajan toimittamia asennusohjeita ja voimassaolevia säädöksiä
  • Kaikki toimitettavat laitteet asennetaan normaaliin käyttökuntoon, eli asentajan lähdettyä asennettu laite on asiakkaan käytettävissä
  • Mikäli kylmälaitteen perusominaisuuksiin kuuluu kätisyyden vaihtomahdollisuus, sen suorittaminen kuuluu perusasennukseen. Mikäli haluat kätisyyden vaihdon asennuksen yhteydessä, sovithan tästä toimitusajan sopimisen yhteydessä. Kylmälaitteet joissa on ovessa näyttö, tai muusta syystä johdotuksia; kätisyyden vaihto suositellaan valtuutetun huollon tehtäväksi ja se ei sisälly asennuspalveluun.

 

Asennuksiin ei sisälly

  • Kiinteät asennukset tai kiinnitykset, esimerkiksi kaiuttimien kiinnitykset seinään tms.
  • Läpiviennit kiinteiden rakenteiden tai kalusteiden läpi
  • Kalustemuutokset, kuten integrointi
  • Asennuksessa mahdollisesti tarvittavien kaapeleiden piilotusta tai kotelointia
  • Mikäli asennuksen suorittamiseksi tarvitaan pientarvikkeita, jotka eivät ole toimitettavan laitteen mukana (esimerkiksi jatkojohtoja, kiristimiä, tiivistimiä tai kaapeleita), asentaja toimittaa ne mahdollisuuksien mukaan ja laskuttaa ne erikseen loppuasiakkaalta.
  • Astianpesukonetta ja kylmäkaappia ei asenneta ilman tulvasuojaa.
  • Astiapesukoneiden asennuksen yhteydessä koneen alle jäävä lattiapinnan ei saa olla alempana kuin muu lattia tulvasuojan käytön mahdollistamiseksi.
  • Lisäkäynti, jos asennus ei ensimmäisellä käynnillä onnistunut.

 

Vastaanottajan tulee huolehtia:

  • Vastaanottaja vastaa, että toimitettava laite on mahdollista toimittaa kohteeseen (paikkaan on esteetön pääsy).
  • Asennuskohdan tulee olla sellainen, että laite mahtuu sille varattuun paikkaan.
  • Vastaanottaja vastaa, että kohteessa sähkö- ,vesi- ja viemäriliitännät ovat valmiina.
  • Vastaanottaja huolehtii, että lattia on suojattu toimituksen ajalta vahinkojen välttämiseksi (asentajilla on työturvallisuussyistä työkengät jalassa koko toimituksen ajan).

 

Laitekohtaiset asennuskuvaukset

Liesi

  • Liesiasennuksissa liesi liitetään liesikaapelilla sähköverkkoon. Asennuskohdan tulee olla sellainen, että liesi mahtuu sille varattuun paikkaan. Liesikaapelin kunto tarkistetaan ja kaapeli vaihdetaan, jos siihen on aihetta. Mikäli lieden mukana ei tule liitäntäjohtoa, se veloitetaan erikseen loppuasiakkaalta.
  • Liesi tasapainotetaan.
  • Kaatumisenestorauta kiinnitetään seinään, mikäli se on laitekohtaisissa ohjeissa.
  • Lieden rungon maadoitus mitataan.
  • Kalusteasennukset, kaasuasennukset tai sähköpistokkeen paikan muuttaminen eivät kuulu asennukseen.

 

Astianpesukone

  • Astianpesukone asennetaan valmiiseen paikkaan.
  • Astianpesukone tasapainotetaan.
  • Mikäli astianpesukoneen asennuksessa liitoskohta jää suoraan koneen taakse, ei asennusta suoriteta. Asentaja ei pysty varmistamaan liitoskohtien pitävyyttä tällaisissa tilanteissa.
  • Vesi- ja poistoletkut asennetaan siten, etteivät ne jää kiristyksiin ja ettei hankaamisesta johtuvaa kulumista tapahdu. Mikäli vesi-/poistoletku ei yllä liitäntäkohtaan, ei asennusta tehdä. Asentaja varmistaa, että liitännät ovat tiiviit eikä vesivuotoja tapahdu.
  • Kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä (kaappien tai tasojen paikkaa ei muuteta). Mikäli tiskikone ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.
  • Vakuutusyhtiöt vaativat astianpesukoneen alle asianmukaisen turvakaukalon. Jos asiakkaalla ei ole turvakaukaloa, niin asiakkaalle voidaan myydä turvakaukalon. Astianpesukonetta ei asenneta ilman turvakaukaloa.

 

Kylmälaitteet

  • Kylmälaitteet asennetaan valmiisiin paikkoihin.
  • Mahdolliset vesi- ja poistoletkut asennetaan siten, etteivät ne jää kiristyksiin ja ettei hankaamisesta johtuvaa kulumista tapahdu. Mikäli vesi-/poistoletku ei yllä liitäntäkohtaan, ei asennusta tehdä. Asentaja varmistaa, että liitännät ovat tiiviit eikä vesivuotoja tapahdu.
  • Kylmälaitteet tasapainotetaan.
  • Mikäli kylmälaitteen perusominaisuuksiin kuuluu kätisyyden vaihtomahdollisuus, sen suorittaminen kuuluu perusasennukseen. Laitteisiin, joissa esim. näyttö ovessa ei sisälly kätisyyden vaihtoa.
  • Kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä (kaappien tai tasojen paikkaa ei muuteta). Mikäli laitteet eivät mahdu niille varattuun paikkoihin, ei asennusta tehdä, vaan asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.
  • Asentaja hankkii mahdollisesti tarvittavat pientarvikkeet ja ne laskutetaan erikseen loppuasiakkaalta.
  • HUOM. Jotta asennus voidaan toteuttaa on tuotteelle hankittava turva-allas. 

 

Pesukone

  • Pesukone asennetaan sille kuuluvaan tilaan ja tasapainotetaan.
  • Vesi- ja poistoletkut asennetaan siten, etteivät ne jää kiristyksiin ja ettei hankaamisesta johtuvaa kulumista tapahdu.
  • Asentaja varmistaa, että liitännät ovat tiiviit eikä vesivuotoja tapahdu.
  • Mikäli pesukone ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.
  • Mikäli vesi-/poistoletku ei yllä liitäntäkohtaan, asentaja voi myydä lisätarvikkeena oikean mittaisen vesi-/poistoletkun ja laskuttaa sen asiakkaalta.
  • Kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä (kaappien tai tasojen paikkaa ei muuteta).

 

Kuivausrumpu

  • Kuivausrumpu asennetaan sille kuuluvaan tilaan.
  • Jos kuivausrumpua ei asenneta pesukoneen päälle, se tasapainotetaan.
  • Mikäli kuivausrumpuun kuuluu hormisarja, asennetaan se paikoilleen. Uusien hormistojen tai kanavistojen rakentaminen ei kuulu asennukseen.
  • Kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä. Mikäli kuivausrumpu ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.
  • Huom. Ei sisällä asennusta pesutorniksi.

 

Kuivauskaappi

  • Kuivauskaappi asennetaan valmistajan ohjeiden mukaisesti sille tarkoitettuun paikkaan. Asennuskohdan tulee olla sellainen, että kuivauskaappi mahtuu sille varattuun paikkaan.
  • Kalusteasennuksia ei tehdä eikä sähköpistokkeen paikkaa muuteta.
  • Hormiliitännän tekemiseen tarvitaan taloyhtiön kirjallinen lupa. Mikäli lupaa ei ole, niin liitäntää ei tehdä.

 

Televisiot

  • Televisio asennetaan sille kuuluvaan tilaan. Seinäasennuksia ei tehdä.
  • Televisio liitetään antenniverkkoon ja/tai digiboksiin. Televisioon kytketään siihen tulevat lisälaitteet (maksimissaan TV:n liitäntäpisteiden verran) ja asiakasta opastetaan mihin paikkoihin ne ovat kytketty. Mikäli lisälaitteita ei asenneta saman toimituksen yhteydessä, niiden toiminnan testaaminen ei kuulu perusasennukseen.
  • Televisioon käynnistetään normaali kanavanhakutoiminto ja kanavat tallennetaan. Kanavien uudelleenjärjestely ja muu viritys ei kuulu perusasennukseen.
  • Kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä. Mikäli televisio ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.
  • Kuvan hienosäätöasetukset tms. eivät kuulu normaaliin perusasennukseen.
  • Kun tilaat kodinkoneen ilman asennusta, niin tuotteen toimitus tapahtuu DB SCHENKERplus -kotijakeluna.
  • Smegin isot kodin laitteet kuljettaa DSV. Tuote toimitetaan talon ulko-ovelle tai tontin rajalle. Kuljetukseen ei kuulu porraskanto.


 Verkkokauppatilausten toimitus 
 

  • Nouda tilaamasi tuotteet omasta Postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi Postista heti saapumispäivänä klo 16 jälkeen.
  • Kotiinkuljetus on helppo tapa vastaanottaa lähetys. Pienemmät toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Isommista lähetyksistä kuljetusliike sopii kanssasi toimitusajankohdan. 
  • Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä. 
  • Lähetyksien kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella, jonka saat sähköpostiin, kun lähetämme paketin. 
  • Tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen sekä linkin, jonka kautta voit kätevästi seurata tilauksesi etenemistä.
  • Verkkokaupan tilaukset menevät heti toimitukseen eli toimitusaikaa ei voi laittaa myöhempään ajankohtaan.
  • Emme toimita tuotteita jälleenmyyjille.
  • Tuote saattaa todellisuudessa poiketa kuvassa olevasta tuotteesta tai kaikki kuvassa näkyvät osat eivät kuulu tuotepakettiin. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä Veikonkone.fi -verkkokaupan asiakaspalveluun joko sähköpostitse myynti(at)veikonkone.fi tai puhelimitse 0201 124 200 (ma-pe 8-16)
  • Veikonkone.fi ei vastaa, jos tilaus viivästyy kuljetusliikkeestä johtuvista syistä. Veikonkone.fi ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Veikonkone.fi vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten lakosta, valmistajien tuotanto-ongelmista, sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Veikonkone.fi -verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta
  • Veikon Koneen verkkokaupan hinnat koskevat vain verkkokaupasta tehtäviä tilauksia. Veikon koneen myymälöiden hinnat voivat poiketa verkkokaupan hinnoittelusta johtuen mm kuljetuskustannuksista.
  • Verkkokaupasta toimitukset toistaiseksi vain Suomeen. 
  • Tax free ostokset - ota yhteys lähimpään myymälään. 
  • Yrityksille tilaaminen on mahdollista siten, että tilaus maksetaan yrityksen luottokortilla (esim. Mastercard ym. yritysluottokortti). 
  • Ahvenanmaalle tilatut toimitukset myydään verollisina ja tilaaja maksaa Suomen ja Ahvenanmaan välisen tullimaksun eli veron toimituksen yhteydessä. Maksettu vero palautetaan tilaajalle, kun maksajan tilinumero IBAN-muodossa, skannattu versio tullipäätöksestä ja maksukuitista toimitetaan osoitteeseen myynti@veikonkone.fi. Alle 22 euron arvoisten postilähetysten maahantuonti Ahvenanmaalle on verotonta ja näissä tapauksissa tarvitaan pelkkä ilmoitus IBAN -muotoisen tilinumeron kanssa. Lisätietoa: www.vero.fi
  • Useamman tuotteen tilauksissa tuotteet voivat tulla erillisinä toimituksina.


Palautusoikeus ja tuotevaihdot

Tuotteilla on täysi 30 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa, myös tuotepakkauksen tulee olla ehjä. Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, jos tuotepakkaus on avattu. Osoitetarroja tai teippejä ei saa kiinnittää suoraan myyntipakkaukseen. Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa.

Asiakas vastaa itse palautuskustannuksista. 

Jos tuotteessa on vika tai kuljetusvaurio, niin silloin Veikon Kone maksaa palautuskustannukset.

Palautuksesta tulee olla ennakkoon yhteydessä osoitteeseen myynti@veikonkone.fi

Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen: myynti(a)veikonkone.fi. Emme käsittele reklamaatioita, jotka ovat saapuneet meille yli 7 päivää tuotteen vastaanottamisen jälkeen. 

Tavaran vastaanottajan velvollisuus ja kuljetusvaurioiset tuotteet: Tiekuljetuslain (TKSL) mukaan vastaanottajan tulee tarkistaa lähetys vastaanottohetkellä ja huomauttaa heti ulkoisesti havaittavissa olevista vahingoista (reikiä, teipit auki, kulmat rutussa ym.). Tällaisessa tapauksessa tulee tehdä välittömästi varauma (merkintä) rahtikirjaan tai pakettikorttiin. Tulee mainita minkälainen vahinko on kyseessä ja ottaa kuljettajan allekirjoitus, yhteys välittömästi asiakaspalveluumme sähköpostitse sekä liitteeksi pakettikortin / rahtikirjan kuva sekä kuvat vaurioituneista tuotteista.

Piilevät vauriot (vahingot, joita ei voi vastaanottohetkellä silmin havainnoida) tulee reklamoida Veikonkone.fi asiakaspalveluun 7 vrk kuluessa toimituksesta valokuvien ja vahinkokuvauksen kera. 7 vrk jälkeen vahinkovastuu rahdinkuljettajalla päättyy.

Veikonkone.fi verkkokauppaan palautuvat kuljetusvaurioiset tuotteet tulee pakata asianmukaisesti enempien vahinkojen välttämiseksi.

Ehdot

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti: Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Tietokoneiden käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden. Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla, puhelimilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkotesterit, kuulokkeet ja handsfree – laitteet ja keittiön pienlaitteet. Palautusoikeus ei koske myöskään ladattavia digitaalisia tiedostoja, joiden katsotaan otetun käyttöön lataushetkellä. 

Tilauksen peruminen

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa osoitteeseen myynti(a)veikonkone.fi tai soittamalla 0201 124 200. Myös Veikonkone.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja palauttaa rahat asiakkaan tilille.

Riitatapaukset

Kuluttaja voi riitauttaa ostoksensa kuluttajaneuvonnan kautta: https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/ tai osoitteessa: http://ec.europa.eu/odr

Yhteystiedot

Kauppiasosuuskunta Veikon Kone
Äyritie 12 C
01510 VANTAA

puh. 0201 124 200
sähköposti: myynti@veikonkone.fi 

2020 Veikon Kone © Toteutus: Lamia