0201 124 200        myynti@veikonkone.fi        Katso aukioloajat

VEIKKO-PC

Acerin tietokoneille on saatavilla elokuusta 2017 alkaen Veikon PC-palvelu, joka kattaa seuraavat:

  1. Ostaessasi palvelun tuotteeseen tehdään tarvittavat alkuasennukset
  2. Sinulla on oikeus lähettää tietokone kerran vuodessa huollettavaksi.
  3. Palvelu on saatavina 12kk, 24kk ja 36kk pituisena. Palvelun pituuden voit valita tuotesivuilla ostaessasi tuotetta.

Ohjeet huoltoon lähettämistä varten löytyvät alempaa. 

 

Veikon PC-palvelu sisältää:

Toimenpide Alkuasennus Vuosihuolto
Käyttöjärjestelmän alkuasetukset ja Windows-päivitykset  x x
Bios-päivitys x x
Piilovikojen seulonta x x
Haittaohjelmien skannaaminen x x
Laitteen puhdistus   x
Piirien jäähdytystahnojen uusiminen   x
Loppuraportti x x

 

Käyttöjärjestelmän alkuasetukset ja Windows-päivitykset - (Tehdään ostaessasi koneen sekä vuosihuollossa)
Määritetään käyttöjärjestelmän kieli ja suoritetaan muut tarvittavat konfiguroinnit sekä päivitetään Windows ajantasalle. 

Bios-päivitys - (Tehdään ostaessasi koneen sekä vuosihuollossa)
Bios tulee sanoista Basic Input-Output System, joka sisältää tietokoneen perusasetukset. Uusimmalla biosilla voidaan lisätä laitteen yhteensopivuutta mm. kolmannen osapuolen laitteiden, kuten vaikka langattoman tukiaseman kanssa. Laitteiden valmistajat usein myös korjaavat esim. tietoturvaan liittyviä aukkoja tuoreemmalla biosilla. 

Piilovikojen seulonta - (Tehdään ostaessasi koneen sekä vuosihuollossa)
Laitteelle suoritetaan alku- ja lopputestit tietokonevalmistajan omalla diagnostiikkatyökalulla. Alkutestissä analysoidaan mm. keskus- ja massamuistista osuudet, joissa komponenttivika tyypillisesti tulee esiin. Lopputestissä laitetta rasitetaan ohjelmallisesti, jossa mahdolliset piilevät viat tulevat tehokkaasti esiin. 

Haittaohjelmien skannaaminen - (Tehdään ostaessasi koneen sekä vuosihuollossa)
Laite voi saastua esim. hyökkäyksen ansiosta välittömästi, kun laite kytketään ensimmäisen kerran verkkoon. Epäilyttävät sähköpostit ja sivustot voivat samoin saastuttaa koneen. Lisäksi nykypäivän lähes kaikki Internet-sivut kerää käyttäjästä erilaisia tietoja evästeiden muodossa, jotka on hyvä välillä nollata. Skannaamme laitteen mahdollisista viruksista, haittaohjelmista ja turhasta roskasta, jota laitteeseen on kerääntynyt. Poistamme virukset ja haittaohjelmat ja korjaamme niiden aiheuttamat vahingot. 

Laitteen puhdistus - (Tehdään vuosihuollossa)
Laite voi käyttöympäristöstä riippuen kerätä sisuksiinsa hyvinkin lyhyessä ajassa valtavan määrän pölyä, joka ajan kanssa aiheuttaa laitteen ylikuumenemista. Tietokone ja sen komponentit kestävät heikosti ylimääräistä lämpöä eli se vaikuttaa suoraan laitteen oletettuun käyttöikään ja suorituskykyyn. Laite puhalletaan koneistetulla paineilmalla pölystä erikoisvalmisteisessa pölykaapissa, jossa saadaan tehokkaasti palautettua laitteen suorituskyky vastaamaan laitteen ostohetkeä. 

Piirien jäähdytystahnojen uusiminen - (Tehdään vuosihuollossa)
Jäähdytystahna siirtää esim. näytönohjain- tai suoritinpiiristä syntyneen lämmön jäähdytyselementtiin. Tahna on ns. kuluva osa, joka kuivahtaa jonkin verran ajan kuluessa. Kuivuessaan jäähdytystahna lämmönsiirtokyky heikkenee ja siksi se tulisi uusia tasaisin väliajoin laitteen suorituskyvyn ja käyttöiän varmistamiseksi. 

Loppuraportti - (Tehdään ostaessasi koneen sekä vuosihuollossa)
Yksityiskohtainen raportti testatuista komponenteista.

 

Palvelun rajaukset ja vastuunrajoitukset

Palvelun sopimusaika alkaa laitteen toimituspäivästä. Todisteena ostopäivästä on alkuperäinen ostolasku (myyntikuitti), josta ilmenee palvelun ostopäivä. Ohjelmistovikojen korjaus, tiedostojen varmuuskopiointiin/pelastukseen liittyvät tai muut vastaavat palvelusopimuksen ulkopuolelle jäävät toimenpiteet suoritetaan palveluntarjoajan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. 

Palvelu on seuraavien rajausten ja vastuunrajoitusten alainen 

Tämä palvelu ei koske; 

  • Palvelusopimuksen käyttöä useammin kuin kerran 12kk ajanjaksoa kohden alkaen laitteen toimituspäivästä. 
  • Laitteiston komponenttivikoja ja käyttöjärjestelmän ohjelmisto-ongelmia, jotka ovat syntyneet muun kuin virusten ja/tai haittaohjelmien takia.  
  • Tuotteita, jotka ovat vaurioituneet tai vioittuneet sen seurauksena, että Laitteistoa on käytetty muuhun kuin sen normaaliin käyttötarkoitukseen, mukaan lukien rajoituksetta sen, että Laitteistoa ei ole käytetty sen mukana toimitetun käyttöohjeen mukaisesti, tai muunlaisen Laitteiston virheellisen tai huolimattoman käytön vuoksi. 
  • Epäasianmukaisen kuljetuksen tai pakkauksen vuoksi syntyneitä vahinkoja palautettaessa Laitteistoa palveluntarjoajalle 
  • Kolmannen osapuolen toimittamien tuotteiden epäasianmukaisen asennuksen vuoksi (esim. muistikortit). 
  • Ohjelmien, datan tai siirrettävien tallennusvälineiden vahingoittumista tai menettämistä. Ostajan vastuulla on kaikkien ohjelmien, datan tai siirrettävien tallennusvälineiden varmuuskopiointi. Palvelusopimuksen Ostajan tulee huomioida, että joissakin tapauksissa käyttöjärjestelmän palautus ostotilannetta vastaavaan kuntoon on ainoa vaihtoehto laitteen käyttöjärjestelmän korjaamiseksi esimerkiksi virusten ja haittaohjelmien jäljiltä. 

 

Kun haluat toimittaa tuotteen huoltoon, niin toimi näin: 

  1. Tee huoltopyyntö Acerin itsepalveluportaalissa tai ole sähköpostitse yhteydessä palvelumyynti.finland@acer.com 
  2. Ilmoita huoltopyyntöä tehdessä seuraavat tiedot: 
    1. Palvelusopimuksen nimi vikakuvauskohdassa (Veikko PC). 
    2. Veikon Koneen tilauksessa näkyvä tilausnumero, jolla varmistetaan palvelun voimassaoloaika 
    3. Käyttöjärjestelmän salasana 
  3. Acer toimittaa yhden valmiiksi kasatun pahvilaatikon laitteen huoltoon toimittamista varten sekä palautusrahtikirjan ohjeineen huoltoon lähettämistä varten. 
    1. Hintaan sisältyy yksi (1) kappale pahvilaatikoita, joka tulee säilyttää mahdollista tulevaa käyttöä varten. Mikäli laatikkoa ei ole, on mahdollista tilata lisämaksusta uusi laatikko. 
  4. Tavoitteena on suorittaa ostettuun palveluun kuuluvat toimenpiteet kahden työpäivän aikana laitteen vastaanottamisesta. 
  5. Acer tekee kirjaukset järjestelmään palvelun käytöstä. 
  6. Laite palautuu lähimpään Postin toimipisteeseen. 
Tuotteet 1 - 5  (Yhteensä 5)
ACER ES1-533-C7BX VEIKKO-PC - KANNETTAVAT TIETOKONEET - 229970000772 - 1
ACER
549,00 €
tai alk. 24 € /kk
Tilaustuote
Toimitusaika n. 8-30 arkipäivää
ACER ASPIRE ES1-732 VEIKKO-PC - KANNETTAVAT TIETOKONEET - 229970000774 - 1
ACER
679,00 €
tai alk. 29 € /kk
Tilaustuote
Toimitusaika n. 8-30 arkipäivää
ACER SWIFT 1 VEIKKO-PC - KANNETTAVAT TIETOKONEET - 229970000771 - 4
ACER
799,00 €
tai alk. 34 € /kk
Tilaustuote
Toimitusaika n. 8-30 arkipäivää
ACER SWIFT 1 VEIKKO-PC - KANNETTAVAT TIETOKONEET - 229970000770 - 4
ACER
699,00 €
tai alk. 30 € /kk
Tilaustuote
Toimitusaika n. 8-30 arkipäivää
ACER ASP A515-51-30DV VEIKKO-PC - KANNETTAVAT TIETOKONEET - 229970000773 - 1
ACER
799,00 €
tai alk. 34 € /kk
Tilaustuote
Toimitusaika n. 8-30 arkipäivää